lørdag 23. april 2011

Bilulykke..

Da har jeg opplevd min første bilulykke også. Vi kjørte hjem fra lunsj fredag rundt kl 12 da bilene foran oss bråstoppet av en eller annen grunn og venninnen min som jeg satt på måtte gjøre det samme. Etter vi hadde unngått å kjøre inn i bilen foran oss og vi sto i ro på veien ble vi truffet av bilen bak oss, som var en bil full av jenter vi akkurat hadde spist lunsj sammen med. Venninnen min som jeg kjørte med har en liten hvit Honda civic som er en ganske lav bil og bilen bak oss var en nissan SUV av et slag. Hun kjørte alt for fort, ca 45 mph(65kmt) og bilen jeg satt i ble truffet så hardt at vi kjørte nedover veien flere hundre meter. Venninnen min som kjørte var i sjokk så hun klarte hverken å bremse eller sette på nødblinken og det tok flere sekunder før hun kom tilbake og klarte å gjøre noe. Bilen hennes ble mest sannsynlig totalskadet fordi rammen til bilen ble bøyd og da vil ikke bilreparatørene fikse den. Heldigvis ble ingen alvorlig skadet med unntak av stive nakker og et knee som er hovent. Politiet sa at hvis ingen var alvorlig skadet og ingen av bilene hadde røyk eller lekket olje så trengte de ikke å komme. Men det som var rart var at jenta som kjørte i oss burde ha fått en bot siden hun kjørte så fort, men politiet hadde tydeligvis viktigere ting å gjøre.

Men det går som sagt bra med alle og vi takker for bilbelter og nakkeputer! Vet ikke hva som hadde skjedd hvis ikke vi hadde hatt beltene på. Så da har jeg opplevd det også, noe som er vanlig for en amerikansk tenåring å oppleve...

Håper alle der hjemme har hatt en fin påskeferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar