torsdag 7. oktober 2010

Spirit week og B.O.B Konsert!!!

Denne uken skjer det mye rart. Det er spirit week på skolen som betyr at hver dag er det et tema og du skal kle deg etter det (hvis du vil). Det er også aktiviteter på kvelden. Dette er Spirit Week ved Cherry Creek High School 2010:

Monday: Superhero-day. Student appreciation-day.
Tuesday: Harry Potter-day. Creek Cup at 6.30 PM
Wednesday: Fashion Faux Pas- day.
Thursday: Pirate-day. Movie on the baseball-field at night.
Friday: CREEK SPIRIT DAY! Dress up in Creek Colors! Pep-rally after school. Marching band playing at the grass-field. Tailgating before the football game! FOOTBALL GAME at 7 PM!
Saturday: College day at Creek. Dance(Get your NeOn) 6.30 PM.

Såå, jeg har ikke kledd meg ut som noe som helst denne uken, mest av alt fordi jeg ikke har noen klær å kle meg ut i. Men på fredag skal jeg ha på meg en Jersey som jeg og "gruppen" min som de kaller det her har kjøpt. Vet ikke helt hvordan den ser ut men jeg skal ta bilde av den! Igår kveld var det altså Creek Cup. Det er en slags konkurranse der man deler seg inn i lag på 4 sammen med noen fra ditt trinn. Freshmens må kle seg i svart, sophomores i hvitt, juniors i rødt og seniors i blått. Konkurransene gikk ut på å ha et "thre-legged race", tautrekking, potetsekkløp og et løp der man snurrer rundt ti ganger og så springer en strekning. Det var utrolig morsomt men samtidig veldig slitsomt. Det var også kjempemange juniors som ble tatt for drikking fordi skoleledelsen plantet en sikkerhetsvakt som hadde på seg rødt inne blant alle juniorsene, og han så hvem som absolutt ikke hadde kontroll. Hvis du blir tatt for drikking på skolens område blir du suspendert i 10 dager, og det kan hende du må gjøre samfunnstjeneste og kanskje møte i retten.


Har laget en liste over forskjeller med Amerika og Norge, og hva jeg savner fra norge akkurat nå

- I USA er alt større, mer drama og mye billigere.
- Det er sikkerhetsvakter overalt på skolen
- Trafikkreglene er utrolig enkle: Følg lyset eller skiltet. Stopp der det er et stopp skilt. Ingen vikeplikt her nei.
- Meksikansk mat er utrolig populært.
- Helt ufattelig mye baksnakking og drama
- Folk har bare stygge klær.
- Eyeliner og krølltang er de mest brukte stylingredskapene.
- På skolen min er det bare bortskjemte rike unger som kjører rundt i Lexusen sin og som aldri har jobbet et minutt i sitt liv.
- Det er mye "love you" og "miss you" og nesten ingen av de som sier det mener det.
- Jeg savner havet noe helt sykt, og nærheten til fjellene. Her i Colorado er fjellene tre ganger så høye som i Norge, men også mye lengere unna.. En times kjøretur for å komme dit.
- Jeg savner cominor.
- Jeg savner fisk. spesielt fiskegrateng.
- Jeg savner muligheten til å kunne gå på butikken.
- Jeg savner grovbrød.
- Jeg savner leverpostei.
- Jeg savner å gå på parkett. Her er det bare vegg-til-vegg tepper.
- Jeg savner resten av klesskapet mitt :( finner veldig få klær her.
- Jeg savner vinteren.
- Jeg savner å ha lite lekser.
- Jeg savner grøt på lørdager, og søndagsmiddag hos bestemor/mor.
- Jeg savner grønnsaker til middagen og poteter.
- Jeg savner SATS.

Fikk en minnebrikke fra mamma idag med masse bilder fra familiefotograferingen vi hadde før jeg dro. Dagen før fikk jeg en pakke med masse norsk sjokolade, tørrfisk og GRØT!!!! gleder meg masse til å lage og spise grøt igjen! Jeg savner også spesielt å ha en "ekte" hund. Hunden deres er veldig liten, går aldri på tur, ligger i sofaen hele dagen, og sover i senga med meg! Jeg liker når hunden har sin egen plass og ikke ligger oppå meg når jeg sover. Savner hunden min massemasse!

Skal komme med bilder jeg lover. Kameraet mitt er tom for strøm så jeg må lade det først. Men jeg lover at det kommer snart!!!! Håper det ikke er alt for kaldt i Norge!!


Vi sees om 8 Måneder!

- Hilsen Tora

3 kommentarer:

  1. what...? kledde du dæ ikke ut på harrypotter-day?? æ e skuffa..

    SvarSlett
  2. iknow. hadde ingenting å ha på mæ!!!! + at ingen kunne kjøre mæ noen plassa.

    SvarSlett
  3. Hei Tora!

    Vet ikke om jeg får til d her, men gjør et forsøk. Ville bare si at vi hadde høytlesning fra bloggen din på kontoret på blå 2 på fredag. Arti å lese om ditt liv i USA, på supersize skole. Ha et strålende år!
    Monica A

    SvarSlett