lørdag 2. oktober 2010

2 months

Ja, i dag er det akkurat to måneder siden jeg kom inn i dette huset kl 10 på kvelden uten koffert. Jeg husker den kvelden som om det var igår. Etter jeg hadde møtt familien på flyplassen som både var morsomt og utrolig flaut, var det en 45 minutters biltur fra flyplassen og til huset. Jeg kan huske at engelsken kom utrolig lett og jeg snakket i vei om New York og kofferten min og hele reisen hit. Nervøsiteten var et faktum, og jeg kan huske at jeg satt helt i ro hele bilturen med hendene godt festet rundt veska mi. Vi kom frem til huset og jeg ble sjokkert over at de ikke hadde gang i huset. Alle gikk inn med skoene på og rett innenfor døra var det en spisestue. Jeg synes det var utrolig rart at de ikke hadde noen plass å sette skoene eller henge jakken. Vertsmoren min lagde meg en tunasadnwich og jeg husker hvor godt jeg synes det var med glutenfritt brød! Jeg var utrolig trøtt og spurte om jeg kunne få gå å legge meg. Tror jeg sov 14 timer den natten.

Nå sitter jeg på det samme rommet to måneder etter, og føler at jeg har vært her i en uke. Tiden flyr forbi og det er såvidt jeg klarer å få med meg hva som skjer! 20% av oppholdet mitt her under skoleåret er over. Jeg skal tilbringe ca en måned i USA etter skolen er ferdig sammen med familien min fra norge! Gleder meg helt sykt mye!

Igår møtte jeg en dame som hadde vært gift med en norsk mann. Hun visste hvordan man sa Tora på norsk, noe som familien min synes var veldig rart! Jeg ønsker å bli kalt Torah her i USA, og det vanlige Tora hjemme i norge. Hun hadde bodd i Oslo, og også vært på besøk i Tromsø en gang! Det var kjemperart å møte en person som visste hva jeg snakket om og hun bablet i vei om rømmegrøt og norsk brød, melk og sjokolade, hun sa "Hvor er toaletten?" "Hvordan har du det?". Datteren hennes heter Torbjørg og bor i USA! Hun var helt i hundre og snakket om Norge og hvor fantastisk det var der. Jeg møtte også sønnen hennes på 14 og han kunne telle til ti på norsk. haha. Jeg skal møte eks-mannen hennes en gang snart siden han bor i nabolaget her og han savner Norge veldig. Tror det skal bli interessant.

Nå skal jeg og familien snart dra opp til Boulder(igjen) for å se på enda en fotballkamp. Idag er det "blackout" som vil si at alle må kle seg i svart på overkroppen sånn at hele stadiumet blir svart. Har ingen svarte klær(haha) så vi skal dra opp tidlig og kjøpe meg en hettegenser fra bookstoren! Før kampen som bynner klokken 5 skal vi på "Tailgating" som er utrolig amerikansk. Vertsmamma lever for dette, som altså er grilling og drikking på parkeringsplassen før kampen. Alle har med seg masse mat og drikke og så går man rundt og snakker med folk. 3 timer før kampen skal vi altså begynne med dette, og holde på helt til det begynner.

Igår måtte vertssøsteren min dra og ta røngtgen fordi hun ikke klarte å fullføre løpet sitt. Hun skreik masse og hadde helt grusomme smerter. Vi dro på "legevakten" og hun måtte gå med en stooor svart "bandasje" og krykker i de neste to ukene. Hun kan kjøre bil hvis hun tar av den store svarte greia, men ellers skal hun holde seg helt i ro. De kalte det noe med stress, og det er nok fordi hun stresser heele tiden.

Men nå skal jeg gå ned og spise frokost og kanskje dusje etterpå. Kommer et innlegg med bare bilder senere!!

Savner Norge masse, spesielt grøt!!!! :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar