mandag 2. mai 2011

En viktig dag for amerikanerne

Som dere sikkert vet har Amerikanske marinestyrker drept Osama Bin Laden. I gaar kveld satt jeg og saa pa TV sammen med Emily naar hun fikk en telefon fra moren hennes at Osama Bin Laden var drept og at vi maatte skru paa nyhetene. Vi satt dermed i flere timer og saa paa nyheter og sa veldig lite. I morges da vi kjorte til skolen spilte de nasjonalsangen pa radioen og flere mennesker ringte inn og fortalte om hvor glad de var og at dette var en dag som kommer til a bli snakket om i flere tiar.

Hele skoledagen idag har gaatt til aa se pa TVen i klasserommene og hoere den store nyheten om og om igjen. Flere elever reiste seg opp og sa "The Pledge of Allegiance" som ogsaa blir sagt hoyt hver dag i klasserommet 3rd period. Etter ni maneder har jeg laert meg det utenat uten aa ha sagt det en eneste gang. Det gaar slik: "I pledge allegiance, to the flag of The United States of America and to the republic for which it stands one nation under God, indivisible with liberty and justice for all." Elever jubler og synger og er glade, og paa TVen ser vi bilder av mennesker i den Amerikanske Marinen som fester synger og jubler etter garsdagens nyhet. Personlig er jeg glad paa USAs vegne og det er en spesielt stor prestasjon av President Obama som har planlagt og hadd kontroll over dette. Jeg tror at dette kommer til aa ha mye a si for presidentvalget som skal ta sted til neste aar og at Obamas godkjennelses prosent kommer til aa oke med 15-20%. (Noe som ikke kommer til aa bli populaert i min vertsfamilie..)

Tilbake til hverdagen saa er tennissesongen offisielt over! Disse to maanedene gikk fortere enn jeg noen gang hadde forventet og det er egentlig litt trist.. Vi skal ha en middag i morgen kveld med hele laget for aa feire en fin sesong.

Dette bildet er fra en kamp for noen uker siden



Paa Lordag var jeg paa James Blunt konsert med to andre utvekslingsstudenter. Det var en helt sykt bra konsert og en kveld jeg kommer til aa huske lenge. Vi dro downtown ganske tidlig for aa shoppe litt og spise middag paa en resturant(som endte opp med aa bli en meksikansk burrito plass). Deretter skulle vi gaa til konsertarenaen og vi endte opp med aa gaa oss helt vill og vi bestemte oss for aa ta taxi. Har bilder paa kameraet som jeg kan vise dere senere.

Ellers begynner det aa bli sommer her i Colorado! Jeg har faatt skille etter skoene mine saann som jeg hadde i hoest naar jeg kom hit noe som er et sikkert tegn paa sommer og sol! Naa som det er mai kan jeg ogsaa si at familien min kommer i neste maned! Foeles helt uvirkelig og jeg gleder meg mer enn ord kan beskrive:)

Hunden vaar Rigby og jeg gikk tur i sommervaeret i helga

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar