lørdag 7. mai 2011

9 måneder!

Idag er det akkurat 9 måneder siden jeg gikk inn i dette huset for første gang. Det er helt merkelig og veldig surrealistisk å tenke på men samtidig så merker jeg jo at 9 måneder har gått. Tiden har gått fort men samtidig sakte, noen måneder har vært utrolig lange mens andre har gått forbi uten at jeg har merket det. Om en mnd idag er det en uke til familien min kommer hit! Jeg merker at det blir mye snakk om hjemreisen nå, men det er rett og slett nesten bare det jeg tenker på og snakker om..

Idag har jeg kjøpt en kjole til prom! Jeg har lett ganske lenge nå og når jeg fant en jeg likte så kjøpte jeg den. Den er i mørk rosa og jeg kan enten bruke den med eller uten stropper. Prom på min skole er 21. mai, så akkurat to uker fra idag! Vet ikke helt om jeg gleder meg eller ikke siden jeg ikke kjenner så mange i gruppen min, men jeg skal møte de fleste ikveld når vi skal ut å spise. Etter jeg hadde kjøpt kjolen dro jeg hjem og tok hunden med på tur. Vi gikk/jogget rundt i nabolaget men det var så utrolig varmt idag at jeg nesten fikk heteslag... Det er ikke lett å bo i fjell-land(Colorado) med 30 grader og sol.. Når jeg kom inn igjen bestemte jeg meg for å begynne smått å pakke. Jeg har sortert mesteparten av klærne mine og funnet ut hva jeg skal kaste/gi bort og hva jeg skal ta med hjem. Pappa må ta med en ekstra koffert når de kommer hit for det er ikke noen mulighet for at jeg får stappet alle tingene mine i én koffert på under 23 kg.

Ellers har jeg bare 8 og en halv skoledager igjen! Eksamener/tentamen begynner neste uke.. I engelsk skal jeg holde en tale om meg selv i 15 minutter, og det er vel egentlig den eneste tentamenen jeg gruer meg til fordi jeg ikke vet helt hva jeg skal snakke om. Jeg kjenner at det er vanskelig å bry seg om skolearbeidet når man bare har en og en halv uke igjen, men jeg skal prøve å avslutte "with class" som lærerne sir til oss hver dag.

Mai måned ser slik ut:

9.-13. Mai- siste fulle skoleuke!!
17. Mai - Senior awards, og Norges nasjonaldag!!!
16.-18. Mai -siste ordentlige skoledager
19. Mai - siste offisielle skoledag (halv skoledag, resten utsjekking fra skolen)
20. Mai- Senior Breakfast (alle seniors møter opp på skolen kl 8.30 om morgenen for å spise frokost sammen og se på et slideshow fra året. Alle må være pent kledd og det er ikke lov å ha på seg shorts, flipflops, tskjorte o.l. Jenter må ha på kjoler/skjørt og gutter finklær)
21. Mai- PROM/After Prom
25. Mai - Graduation (Jeg skal ikke delta på sermonien)
26.-30. Mai - Diverse graduation parties

Nedtelling(Hver uke begynner på søndag i USA):

1 uke til siste skoledag
2 uker til Prom
4 uker til fjelltur
5 uker til familien min kommer
8 uker til jeg er i Norge


Har ikke tatt noen bilder siden sist men jeg legger ved et bilde av meg selv som 3-åring som jeg skal bruke under talen om meg selv:

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flott bilde:) har lest bloggen din og du skriver veldig godt:) Klem fra Mamma til Toneli

    SvarSlett
  2. Hei Tone! Tusen takk for det. Håper alt står bra til med Toneli i Utah! Klem tilbake:)

    SvarSlett