torsdag 3. mars 2011

hallo!

Nå er det lenge siden jeg har blogget og jeg har egentlig ingen unskyldning. Har jo vært ganske opptatt den siste uken nå som tennis-sesongen har startet, pluss at jeg har vært og stådd på ski noen helger på rad.

Her i Colorado er været helt nydelig fantastisk! Har vært 20 grader og sol de siste tre dagene. Hadde min første tennistrening på mandag og det var nesten for varmt! Men alle her prøver å advare meg med å si at mars er den måneden de får mest snø her i colorado.. Så vi får se om det gjelder dette året også.

Tennis-spillingen har gått helt ok. Spilte for første gang på 2 år på mandag så jeg holder fortsatt på å lære meg alt jeg kunne for to år siden. Synes det er kjempemorsomt å spille selv om jeg har tapt en av to kamper jeg har spilt :) De neste to ukene har jeg en kamp hver dag etter skolen. Selv om jeg har mye lekser og prøver foran meg i de neste to ukene så tror jeg det blir bra å være opptatt nå i de siste månedene her i USA. Er jo tross alt blitt mars allerede, og jeg reiser hjem om 3 mnd..

Ellers har jeg fri tirsdag, onsdag, torsdag neste uke pga CSAP's prøver for 9. og 10 klassinger og da slipper alle upper classmen å dra på skolen! CSAP er nesten som nasjonale prøver i Norge, bare at det kun er i Colorado, noe som er logisk nok siden Colorado har like mange innbyggere som hele Norge til sammen.

På fredag har jeg en geografi-prøve der jeg må kunne alle 50 statene i USA og hvor de er på kartet + alle provinsene i Canada. Læreren har også gitt oss en liste med 50 fjell, elver og områder i Nord-Amerika som vi må kunne plassere på et kart uten lande, eller stats-grenser. Har lært meg alle statene og nesten alle provinsene + flesteparten av fjellene og innsjøene. Så jeg håper det går bra!

Ellers har jeg tre framlegg i løpet av de neste 4 skoledagene, alle på 10 minutters lengde. I engelsk skal jeg snakke om en veldedighetsorganisasjon som heter African Wildlife Foundation. I International Relations har jeg og tre andre et fremlegg om the Holocaust med fokus på the gypsies(vet ikke hva de heter på norsk). I den samme klassen har jeg også et fremlegg på mandag om alle nyhetene som har foregått den siste uken både nasjonalt og internasjonalt og med tanke på globalisering, demokrati, næringsliv osv.

Så som dere skjønner er jeg veldig opptatt for tiden så det kan hende det blir dårlig med oppdateringer fremover. Som sagt har jeg bare 3 mnd igjen her før familien min kommer hit, og bare 2 og 1/2 mnd igjen med skole noe som er både skremmende og rart, samtidig som jeg gleder meg. Begynner nesten å føle at jeg har for lite tid her, men jeg vet jo at jeg har sett og lært masse!

++++ at det bare er 5 uker til jeg blir 18 år! tar imot alle gaver som blir sendt med stor takk!!!

Har ikke tatt noe særlig med bilder i det siste.. Skal prøve å bli bedre, men her har dere altså noen bilder fra den siste tiden!




!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar