fredag 27. august 2010

Living The American Dream

Hello!!

Nå har jeg ikke blogget siden før jeg begynte på skolen, så jeg følte det var på tide.Første skoledan var ikke skummel i det hele tatt, det var bare masse folk overalt. I hver klasse måtte man si litt om seg selv og fortelle hvor gammel man var, og hver gang jeg fortalte at jeg var fra Norge, snudde alle seg rundt og så på meg som om jeg var en marsboer. Helt sykt. "What language do you speak in Norway""Is it like, really really really cold there? I mean, is it winter now" Alle disse spørsmålene fr jeg hver dag. Hvertfall, i gangene er det bare freshmens(9.klassinger) som ikke aner hvor de skal, og springer rundt med timeplanen i handa og spør alle lærerne om de kan hjelpe de. Du har 7 minutter på deg mellom hver time på å komme deg til neste. I matte-klassen min var det bare sophomores(10. klassinger) og Juniors(11.klassinger), og jeg tenkte at dette kom til å bli en lett mattetime. For å si det sånn, har jeg byttet matte til Algebra 2. Som er myye lettere enn Integrated Math 3. Ellers så går engelsken veldig bra! Nesten alle jeg snakker med sier at de ikke hører noe aksent, og noen sier at de trodde jeg var American! Det er veldig morsomt å høre.

En ting kan jeg si om amerikanerne, og det er at de er veeldig gode i matte! helt sykt. Og de har mye mer lekser enn oss. Hver dag har jeg lekser i nesten alle fagene. Leksene sjekkes dagen etterpå, eller leveres inn. Hvis du ikke har gjort leksene får du 4 minuspoeng, og har du gjort de uansett om det er riktig svar eller ikke, så får du 4 poeng. Disse poenge summeres opp etter et halvår, og de poengene er verdt 10% av karakteren din.

Hvis du er syk en dag må du for det første ta med lapp fra foreldrene som sier at du har vært hjemme. Så må du spørre alle lærerne du har hatt den/de dagene du har vært borte (ca 5-8 lærere) om du kan få et "Make up sheet", alstå du har to dager på deg for hver dag du har vært borte på å gjøre opp for de dagene. Det er 4 minuspoeng i hvert fag hvis du ikke leverer disse. Hvis du kommer for sent til timen får du en "Tardie". Det er 1 minuspoeng.

Nå som det har gått 4 dager her på Cherry Creek, begynner det å gå seg til. Jeg har også tenkt å melde meg på en eller annen aktivitet etter skolen. Har ikke bestemt meg helt enda.

I morgen skal de 30 jentene som er i den gruppa jeg er i ha på oss våre "Splatter-pants" som vi lagde i parken for noen uker siden. Det er hvit malerbukser som vi har dekorert med fargene rødt , hvitt og blått som er skolefargene(originalt) og skal ha en blå/rød tskjorte på oss, og "Suspenders" som er bukseseler. Haha, det ser helt komisk ut, men det er tradisjon på skolen at alle Senior-Jentene gjør dette! Skal ta bilde av meg og emily i buksene i morgen så får dere se:)


Slenger med et bilde av meg, Søsteren og broren min hos en fotograf, dagen før jeg dro til USA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar