fredag 3. september 2010

33 grader celsius og shorts

Hei kjære venner i norge


Nå har jeg akkurat gjort ferdig leksene mine, og skal snart lese litt i boken som jeg må være ferdig med til tirsdag. Idag er det Back-to-school night, som ikke er noe som back to school-nights i Norge. Her betyr det at foreldrene drar på skolen på ettermiddagen og går til alle timene dine for å se hvordan dagen til sønnen/datteren deres er. Hver klasse er bare på ti minutter, også får foreldrene dra hjem. Idag kom også foreldrene til v-mamma for å besøke oss i Labor Day-Weekend. De har kjørt i 11 timer helt fra Iowa... I helgen skal vi på american football game, og på søndag skal jeg kjøpe meg nye ski! Gleder meg:)Forresten så er det 33 grader her, ca 90 Fahrenheit, og jeg holder på å dø. Går i shorts hver eneste dag, og har ikke brukt noen av de varme klærne mine...

I det siste har jeg fått høre mye at jeg ser ut som en amerikaner(?) og at jeg ikke "lyser" utvekslingsstudent som mange andre gjør. Akkurat nå så går skolen ganske bra, bortsett fra at Anatomy is kicking my butt. Er så sykt vanskelig med nye ord som ikke har noen som helst betydning for meg siden jeg ikke har hatt et helt år med biologi. Skal snakke me læreren om å kanskje få bytte til en annen naturfagklasse. Ellers har jeg fått en del flere venner, og føler nå at jeg har noen å være sammen med når Emily ikke kan.

Jeg har ikke shoppet et eneste klesplagg, sko, sminke etc. siden jeg dro fra NY. Jeg har kjøpt en kalkulator til 800 KR og det er det eneste. Pappa har tilogmed sagt at jeg ikke har brukt noen penger nesten, og lurer på hva som er galt. haha. Er vanskelig å komme seg noen steder med mindre man har bil eller lappen, så jeg er ganske avhengig av familien. Jeg vurderer å ta lappen her i usa. Til sammen koster det ca 2000 KR, også kan jeg kjøre ett år etter jeg har kommet hjem i norge før jeg må ta den praktiske prøven om igjen. Må diskutere dette litt med pappa først.

Men nå er det middag!

Her er tavlen som henger over pulten min!


Og her er alle de fine rosa tingene mine, inkuldert den dyre kalkulatoren

1 kommentar:

  1. Hei Tora!
    Mor di tipsa mæ om bloggen din. Artig å lese og det ser ut som du har det bra og trives. Minnene kommer tilbake fra når vi bodde i USA på slutten av 80 tallet når du beskriver det typiske amerikanske. Du vil nok få et år med mange gode minner som vil være med deg for alltid. Klem fra Grethe

    SvarSlett