torsdag 9. september 2010

9/8/10

heihei! orker ikke finne på overskrift.... hehe


Her i USA skjer det mye rart. Akkurat nå er det en skogbrann rett atme min vertsbror sitt College, som har brent ned mange hus og 7.000 Acres med skog. Heldigvis har ingen personer dødd i brannen, men de klarer ikke å slokke den enda. Man kan se den svarte røyken fra her jeg bor, og over hele College-Campuset hannes er det svart røyk og aske. 140 hus har brent ned, og mange familier har mistet alt. Igår fikk de dra tilbake til husene og sjekke om det var noe igjen, og om de var heldige, så var huset fortsatt der. Timer senere ble de bedt om å evakure igjen fordi vinden blåste opp, og brannen ble ikke mindre. Idag sa de på nyhetene at hvis vinden blåser i retning byen Boulder i morgen, må folk som går på College begynne å evakuere byen. Håper alt går bra med vertsbroren min!

Noe annet som har skjedd den siste tiden er at jeg og Emily har fått Warning fra politiet. Vi skulle ta Railwayen til footballstadiumet fordi vi ikke kom til å finne parkeringsplass siden det var så mange folk. Så vi kjøpte to voksenbiletter til Donna og Steve, og to studentbiletter til meg og Emily. Når man går av Railwayen må man gå gjennom en bilettkontroll. Det var her politimannen spurte om vi hadde Student ID's på oss. Det hadde vi ikke, og Donna og Steve var allerede gått inn. såå, vi måtte prate med en politimann som skrev ned informasjon om oss, og vi fikk en warning. Det morsomste var at han så på meg og sa: " Are YOU a High School Studen?? HAHA" ja. Så vi slapp å betale denne gang, men hvis dette skjer igjen må vi betale opp mot 2000 KR. Her er et bilde av den fine lappen som jeg skal ta vare på


Ellers går det bra på skolen. Anatomy er fortsatt det vanskeligste faget, og det er mange nye ord som jeg aldri har hørt om før. Jeg bruker ca 3 timer hver eneste dag på lekser. Vi får lekser i hvert fag fra dag til dag, og jeg bruker kanskje litt ekstra tid siden språket fortsatt er uvant, og det er mange ord og uttrykk som jeg må lære meg.

Håper alt er bra i Norge, og at det ikke er for kaldt. hehe.

Loove,

Tora

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar