søndag 23. januar 2011

Sadie Hawkins, National Western Show og skole..

Heia alle der hjemme!!


Siden det forrige innlegget var litt trist og mye hjemlengsel snakk, vil jeg gjerne fortelle om det jeg har gjort siden da! På fredag dro hele familien på noe som heter National Western Stock Show som er et arrangement som varer over noen uker, der det hver kveld er en Rodeo, og du kan gå rundt å se i de forskjellige bodene og kjøpe alt fra kyr, til cowboyklær og stygge belter til kr 5000,-. Var mye morsomt og se, og jeg hadde det veldig morsomt!! Colorado ligger jo midt i Cowboy-land, noe jeg syns er rart siden jeg ikke har sett en eneste cowboy før denne dagen. Hadde det kjempegøy med vertsbroren min som forresten har gitt meg cowboyhatten hans siden den passet meg perfekt, og han ville kjøpe en ny. Fant også en kjempekul jakke, men den kostet desverre $ 800, noe som tilsvarer ca 5000 norske kroner.

Her er noen bilder fra fredagen:







Ellers har jeg begynt mitt 2.Semester her på Cherry Creek High School. Slik ser timeplanen min ut nå:

Period
1. starter 07.10 AM - Algebra 2
2. starter 08.08 AM - World Geography
3. starter 9.06 AM - International Relations
4. OFF
5. OFF
6. OFF
7. starter 1.01 PM Individual sports
8. starter 1.59 - Senior Seminar (English)

Er litt irriterende at jeg har tre timer fri midt på dagen, men det er det ikke mye jeg kan gjøre med heller.. Skulle gjerne vært ferdig på skolen klokken 12 hver dag, men da måtte jeg uansett ha ventet til noen kunne kjørt meg hjem. Jeg er veldig fornøyd med de nye fagene mine og jeg tror dette skal bli et bra semester. Tror jeg har kommet over den verste hjemlengselen og er litt glad for at jula er over, hehe. Har begynt å glede meg til våren og til jeg forhåpentligvis skal spille tennis. Har fatkisk bare 3 mnd igjen med skole siden Seniors(12.klassinger) er ferdig på skolen i begynnelsen av mai(en mnd før alle andre). Så etter det blir det ca en mnd uten skole før Mamma Pappa og Sigve skal komme hit! Gleder meg kjempemye til de skal komme hit og jeg får vise dem hvor jeg har bodd det siste året!

Ellers er det en skoledans neste lørdag som heter Snowball. Dette er den eneste av de tre dansene i ett skoleår der jentene spør guttene til dansen. Det er fordi en gang for lenge siden var det en jente som het Sadie Hawkins som hadde så lyst til å spørre en gutt til dansen og da gjorde hun det! Etter det har nesten alle high school's i amerika den tradisjonen at dansen på vinteren (som også kalles Winter Formal eller bare Sadie Hawkins) er det jentene som spør guttene! På fredag i 5.time som da er lunsj, spurte jeg en gutt som heter Autsin Lee om han ville gå på dansen med meg. Gjorde ikke noe stort ut av det og gikk rett og slett opp til han og spurte, haha. Det er mange som gjør noe "fint" eller "søtt" og enten lager en kake osv. for å spørre gutten, men dette er en gutt som jeg bare er venner med og jeg ville ikke gjøre noe stort ut av det. Så det var lett! Jeg har kjøpt meg en kjole til denne dansen, kostet bare 300 norske kr og er rosa! Skal legge ut bilde etter lørdagen.

Hører forresten at det er mye snø i Tromsø nå, håper dere koser dere:) Her er den lille snøen vi fikk borte allerede og folk er tilbake i t-skjorte og shorts..

Ellers er det 75 dager til jeg blir 18 år, 108 dager til jeg er ferdig på skolen her, 122 dager til graduation og 145 dager til mamma, pappa og sigve kommer!!

-Tora

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar