mandag 27. desember 2010

Merry Christmas/God Jul fra Statene

Hei og God Jul kjære Norge!! Idag er det 2.juledag og jeg og vertssøsteren min har tilbragt dagen i skibakken. Sto opp grytidlig for å kjøre dit(jeg sov hele veien) og så kjørte vi 6 timer i strekk. Var en fantastisk dag med nydelig vær og lite folk.






For å oppsummere jula i USA kan jeg si at den var fin, annerledes,vanskelig og trist. Har hatt hjemlengsel ganske ille helt siden juleferien begynte, og jeg savner alle hjemme i Norge kjempemye..

Selve julaften her i USA var ikke noe særlig. Jeg skypet med hele familien min i Norge i tre timer når de åpnet pakkene. Det var utrolig godt å se alle sammen og få være en del av julaften i Norge og dette var helt klart høydepunktet på julaften! Denne dagen er vanligvis veldig magisk i min familie hjemme i Norge, mens her i USA dro vi på julegaveshopping litt senere og brydde oss ikke så veldig mye om at dette var SELVESTE Julaften. Vi dro i Kirka på kvelden og spiste FISK (???!?!?!) før det....selv om jeg er glad i fisk, så er det ikke det jeg vil ha på Julaften!Var litt trist, men jeg overlevde. 1. Juledag er dagen det skjer på her i USA. Vi stod opp alle sammen og dusjet, spiste frokost ALENE ( ikke som en familie som jeg er vant til i Norge) og kledde på oss helt vanlige klær før vi bynte å åpne pakkene. Besteforeldrene kom og vi spiste litt mer mat. Jeg fikk overraskende mye gaver i år!! Fikk mange gaver fra familien min her i USA + familien min hjemme. Etter vi hadde åpnet nesten alle pakkene kom Tante Denise og Onkel Deryll + søskenbarna innom og vi spiste Beef tenderloin, noe som var kjempegodt! vi hadde potetmos, gulrøtter og salat til.. nesten som en julemiddag, men ikke helt! Vi spiste oss mett før vi åpnet litt flere gaver som de hadde tatt med seg. Var en fin dag! Desverre var det ingen snø denne dagen heller, og skola skinte hele tiden. Temperaturen var drundt 50 F, noe som er kjempevarmt!!! Var kjempemett på slutten.. Vi så "Inception" på kvelden og la oss tidlig siden vi skulle og stå på ski idag. Vellykket dag!
Her er alle gavene mine:



litt familiebilder fra Julaften:






Og 1.Juledag:





Håper alle hjemme har hatt en fantastisk jul! Gleder meg til neste jul da jeg skal være lamme min egen familie :)

Stor klem fra Tora i USA!

2 kommentarer:

  1. Hei kjære gode Tora!
    Hørte du var ute i den store verden, og fant den fine bloggen din.
    Nyt alt dette nye og ukjente, det er nå du har mulighet til å bl a kjøre ski i Colorado (jeg er misunnelig!!! Opplev så mye du kan, det blir vanskeligere jo eldre du blir.
    Jeg vil bare gi den en kjempestor juleklem...

    Hilsen Marit (din "gamle "kontaktlærer på blå 2)

    SvarSlett
  2. Heia Marit!
    Tusen takk! Har det kjempebra her i USA men glede mae til aa komme hjem ogsaa.
    Skal nyte resten av aaret saa godt ae kan! Haape du har det bra!
    Stor juleklem tilbake! Savne aa ga paa Bla 2 noen ganga :)

    Hilsen Tora!!

    SvarSlett